Jak naprawić błąd ipv6 brak dostępu do sieci – rozwiąż problemy z połączeniem IPv6 na komputerze lub urządzeniu mobilnym
Błąd braku dostępu do sieci IPv6 może zdarzyć się na każdym komputerze Mac, PC lub też na urządzeniu mobilnym, jest to frustrujący problem przy próbach połączenia się z siecią. W tym przewodniku udzielamy odpowiedzi i instrukcji dotyczących ponownego uruchomienia połączenia IPv6.
Przyczyny błędów braku dostępu do sieci w protokole IPv6
Gdy urządzenie łączy się z Internetem, uzyskuje co najmniej jeden adres w sieci. Często urządzenie otrzymuje zarówno adres IPv4, jak i adres IPv6. IPv6 to nowszy standard sieciowy, przeznaczony do obsługi większej ilości urządzeń w sieci, niż starszy, szerzej stosowany protokół IPv4.
Po prawidłowym skonfigurowaniu większość urządzeń działa dobrze, gdy połączenie sieciowe jest nawiązywane za pomocą co najmniej jednego z tych dwóch protokołów. Ale czasami urządzenie łączy się i otrzymuje adres IPv4, a nie adres IPv6. Na przykład w systemie Windows, gdy patrzysz na szczegóły połączenia sieciowego, urządzenie może pokazywać połączenie z siecią IPv4, ale obok opcji Łączność IPv6 wskazywać Brak dostępu do Internetu .
Istnieje kilka powodów wystąpienia tego błędu. W większości przypadków przyczyna jest widoczna wchodząc w zakładkę „Rozwiązywania problemów”.
Sieć, z którą się łączysz, musi obsługiwać połączenia IPv6. W niektórych przypadkach administrator sieci mógł skonfigurować sieć do obsługi tylko połączeń IPv4. W takim przypadku nie można włączyć połączenia IPv6 z tą siecią, niezależnie od jakichkolwiek zmian wprowadzonych w urządzeniu.
Jak naprawić błąd braku dostępu do sieci IPv6
Wypróbuj poniższe kroki rozwiązywania problemów, aby rozwiązać problem z połączeniem IPv6.
-
Uruchom ponownie urządzenie. Ponowne uruchomienie urządzenia powoduje również ponowne uruchomienie połączeń sieciowych urządzenia. Wiele trudnych do rozwiązania problemów z siecią można rozwiązać, wyłączając urządzenie i włączając je ponownie. Podczas procesu uruchamiania większość urządzeń automatycznie łączy się ponownie z poprzednio podłączonymi sieciami przewodowymi lub bezprzewodowymi.
-
Uruchom ponownie router i modem. Problem z dostawcą usług internetowych lub routerem może spowodować brak połączenia z adresem IPv6. Jeśli masz dwa urządzenia sieciowe, najpierw uruchom ponownie modem, a następnie odczekaj minutę lub dwie i ponownie uruchom router.
Coraz częściej dostawcy usług internetowych oferują klientom jedno urządzenie zawierające zarówno modem, jak i router bezprzewodowy. Jeśli to masz, wyłącz to urządzenie, odczekaj minutę, a następnie włącz je ponownie.
-
Zaktualizuj system operacyjny urządzenia. Zobacz szczegółowe instrukcje dotyczące aktualizowania najnowszych urządzeń z systemem Windows , Android , iOS lub macOS . Aktualizacje systemu operacyjnego często zawierają poprawki nietypowych problemów z łącznością sieciową.
-
Sprawdź dostępność aktualizacji sterowników urządzeń sieciowych (Windows). Producenci komputerów i urządzeń sieciowych często udostępniają aktualizacje sterowników urządzeń sieciowych dla sprzętu współpracującego z systemem Windows. Sprawdź witrynę pomocy technicznej producenta, aby dowiedzieć się o dostępnych aktualizacjach sterowników urządzeń. W niektórych przypadkach może być konieczne zainstalowanie więcej niż jednej aktualizacji sterownika urządzenia.
-
Zaktualizuj oprogramowanie routera . Producenci routerów zwykle publikują okresowe aktualizacje, aby poprawić bezpieczeństwo i wydajność urządzenia, w tym sposób obsługi połączeń IPv6. Ulepszenia często rozwiązują problemy z połączeniami między routerem a dostawcą usług internetowych, a także z połączeniami między routerem a lokalnymi urządzeniami w sieci. Na przykład niektóre starsze routery dodały lub poprawiły obsługę połączeń IPv6 w późniejszych aktualizacjach oprogramowania układowego. Jednak niektóre starsze routery całkowicie nie obsługują protokołu IPv6.
-
Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z systemem Windows (Windows 10). Ta aplikacja służy do naprawiania połączeń internetowych. Z menu Start wybierz Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Rozwiązywanie problemów . Następnie wybierz Połączenia internetowe , a następnie wybierz Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów . Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie i pozwól narzędziu do rozwiązywania problemów spróbować naprawić wszelkie zidentyfikowane problemy.
-
Wyłącz, a następnie włącz każde połączenie sieciowe (Windows). W niektórych przypadkach może to pomóc zidentyfikować konkretny problem z urządzeniem lub połączeniem.
-
Zresetuj ustawienia IPv6 z wiersza poleceń (Windows). Oto jak:
- Wpisz cmd w polu wyszukiwania systemu Windows.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy wyświetloną aplikację komputerową Wiersz polecenia , a następnie wybierz opcję Uruchom jako administrator .
- Wpisz netsh winsock reset catalog, a następnie naciśnij klawisz Enter .
- Wpisz netsh int ipv6 reset reset.log, a następnie naciśnij klawisz Enter .
- Uruchom ponownie system.
-
Zresetuj ustawienia sieciowe na urządzeniu z systemem iOS lub Android . Spowoduje to wyczyszczenie ustawień sieci Wi-Fi i zresetowanie ustawień sieci komórkowej do domyślnych ustawień systemowych. W przypadku urządzeń Google Pixel i innych systemów Android 9.0 Pie przejdź do Ustawienia > System > Opcje resetowania > Zresetuj Wi-Fi, telefon komórkowy i Bluetooth . Powinno to rozwiązać wszelkie problemy wynikające z ręcznej błędnej konfiguracji połączenia sieciowego IPv6.
-
Wyłącz wszystkie aktywne połączenia z wirtualną siecią prywatną (VPN) . Wiele programów i połączeń VPN wyłącza połączenia IPv6, aby pomóc w zabezpieczeniu połączenia sieciowego. Programy te zarządzają i ograniczają ujawnianie informacji sieciowych urządzenia. Aktywne połączenie VPN może również automatycznie wyłączać wszelkie połączenia sieciowe IPv6. Po wyłączeniu VPN urządzenie powinno normalnie łączyć się z Internetem.
Jeśli okaże się, że to rozwiązuje problem, skontaktuj się z dostawcą VPN, aby sprawdzić, czy oferuje alternatywne ustawienia z obsługą protokołu IPv6. Wiele usług VPN opracowało metody umożliwiające połączenie IPv6, jednocześnie ukrywając rzeczywiste dane IPv6 urządzenia. Jednak nie wszystkie usługi VPN obsługują połączenia IPv6.
Zobacz szczegółowe instrukcje dotyczące zarządzania połączeniami VPN na urządzeniach z systemem Android , iOS , Windows 10 , Windows 7 lub 8 , Windows XP lub macOS .
-
Wyłącz zaporę na urządzeniach z systemem Windows lub macOS . Nieprawidłowo skonfigurowana zapora może blokować niektóre lub wszystkie połączenia sieciowe IPv6. Jeśli połączenia sieciowe IPv6 działają, gdy zapora jest wyłączona, przejrzyj ustawienia zapory lub przywróć ustawienia domyślne zapory .
Wiele aplikacji zabezpieczających innych firm zawiera zaporę. Sprawdź ustawienia, aby tymczasowo wyłączyć zaporę sieciową dołączoną do oprogramowania zabezpieczającego w systemie.
-
Wyłącz usługę IP Helper (Windows). Ta funkcja próbuje zarządzać niektórymi aspektami łączności IPv6. Aby to wyłączyć:
- Naciśnij klawisz Windows + R , a następnie wpisz services.msc w wyświetlonym polu Uruchom i wybierz OK .
- Otworzy się lista usług systemowych Windows. Przewiń listę i znajdź usługę o nazwie IP Helper , a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy nazwę usługi i wybierz Właściwości .
- Z listy rozwijanej Typ uruchomienia wybierz opcję Wyłączone , a następnie wybierz OK .
- Uruchom ponownie system, a następnie sprawdź, czy połączenie IPv6 działa teraz zgodnie z oczekiwaniami.
-
Uzyskaj dostęp do routera jako administrator . Zapoznaj się z kontrolkami, aby upewnić się, że połączenia IPv6 są włączone. Zmień ustawienie na Automatyczne wykrywanie lub Auto- konfiguracja, jeśli którakolwiek opcja jest dostępna. W przeciwnym razie upewnij się, że usługa jest włączona.
Po włączeniu może być konieczne ponowne uruchomienie routera w celu ustanowienia połączenia IPv6. Aktywność i dostępność połączenia IPv6 może trochę potrwać, dlatego po uruchomieniu routera poczekaj kilka minut dłużej, aby przetestować połączenie.
-
Dostosuj ustawienia tunelu IPv6 . Ostatnim krokiem, jaki należy wykonać, jest dostosowanie sposobu obsługi adresów IPv6 przez router domowy i sieć. Spróbuj tego, uzyskując dostęp do routera domowego jako administrator . Ponieważ protokół IPv6 jest przeznaczony dla każdego urządzenia, aby uzyskać adres możliwy do bezpośredniego adresowania, domyślne ustawienia nowoczesnych, aktualnych routerów, które łączą się z nowoczesnymi, aktualnymi dostawcami usług internetowych, będą działać dobrze.
Jeśli napotkasz problemy, możesz poeksperymentować z innymi ustawieniami IPv6 na routerze. Najpierw wybierz tunel 6to4 w ustawieniach routera, aby zezwolić ruchowi IPv6 i IPv4 oraz urządzeniom na współpracę. Inną opcją jest wyłączenie współdzielonych połączeń IPv6. Na przykład niektórzy zgłaszają, że wyłączenie udostępniania połączenia IPv6 na routerze Apple Airport rozwiązuje problemy z połączeniem IPv6 dla urządzeń lokalnych.
-
Skontaktuj się z producentem urządzenia, aby uzyskać dodatkową pomoc. Jeśli problemy z dostępem do sieci IPv6 nie zostaną rozwiązane, w ostateczności należy zwrócić się o pomoc do specjalisty.