Jak połączyć się z Pulpitem zdalnym w systemie Windows


Uruchamianie połączenia pulpitu zdalnego

  1. Na komputerze biurowym, przejdź do  https://whatismyip.unc.edu/ , który będzie wyświetlany adres IP twojego biura komputera (zwykle w formacie 152,19. Xxx . Yyy , gdzie  xxx  i  yyy są liczbami od 1 do 255). Zapisz ten adres IP, aby użyć go podczas korzystania z pulpitu zdalnego na komputerze domowym. Dobrym pomysłem jest również podanie nazwy komputera. Aby znaleźć nazwę komputera, naciśnij jednocześnie klawisz Windows i klawisz Pause / break. Pojawi się ekran z nazwą twojego komputera. Możesz także kliknąć prawym przyciskiem myszy przycisk Start w lewym dolnym rogu i kliknąć system, aby znaleźć nazwę swojego komputera. Zostanie on wymieniony pod nazwą urządzenia na tym ekranie.
  2. Na komputerze domowym połącz się z wirtualną siecią prywatną UNC (VPN), jeśli jesteś poza kampusem. Aby uzyskać pomoc w instalacji lub łączeniu się z VPN, wyszukaj VPN na stronie pomocy UNC . Większość laptopów zobrazowanych przez SOM IT ma już zainstalowaną sieć VPN.
  3. Otwórz aplikację Pulpit zdalny na komputerze domowym.
    • Windows 7: kliknij   menu Start , następnie  Wszystkie programy , następnie  Akcesoria , a następnie  Podłączanie pulpitu zdalnego .
    • Windows 7, 8 lub 10: W oknie dialogowym Uruchom wpisz  mstsc
    • Windows 8 lub 10: Wykonaj wyszukiwanie (  +  S ) dla  Remote,  a następnie kliknij  wynik wyszukiwania Podłączania pulpitu zdalnego  .
  4. Wprowadź adres IP komputera biurowego od kroku 1 w   polu Komputer .


  5. W oknie Pulpitu zdalnego kliknij  Połącz . Twój laptop lub komputer domowy połączy się przez Internet z komputerem, do którego próbujesz uzyskać dostęp.


  6. Jeśli pojawi się okno ostrzegawcze (jak pokazano poniżej), kliknij  Tak,  aby potwierdzić chęć połączenia. Zaznacz pole obok  Nie pytaj mnie ponownie o połączenia z tym komputerem,  jeśli nie chcesz ponownie widzieć okna ostrzeżenia.


  7. Po wyświetleniu monitu o hasło kliknij  Użyj innego konta .
  8. Wprowadź swoją nazwę użytkownika w następujący sposób: ad \ youronyen (zastępując swój Onyen), a następnie wprowadź swoje własne hasło.
  9. Kliknij   przycisk OK . Powinieneś teraz być podłączony do komputera w biurze.

Korzystanie z pulpitu zdalnego

Po zalogowaniu się do Pulpitu zdalnego pojawi się pulpit komputera biurowego. Jeśli masz uruchomione programy i / lub pliki otwarte na komputerze w biurze, będą one wyglądać tak, jak były.

Po połączeniu z komputerem biurowym u góry ekranu pojawia się pasek narzędzi, taki jak ten pokazany tutaj:

pasek narzędzi

Aby uzyskać dostęp do pliku lub programu na komputerze lokalnym (komputerze domowym, którego używasz do łączenia się z komputerem biurowym), kliknij przycisk minimalizacji na pasku narzędzi.

Po zminimalizowaniu połączenie pulpitu zdalnego pozostanie uruchomione (podobnie jak wszystkie programy otwarte na komputerze biurowym). Możesz go przywrócić, klikając jego ikonę na pasku zadań na komputerze domowym (zwykle na dole ekranu).

Komputer biurowy może blokować się po pewnym czasie bezczynności, tak jak podczas normalnego użytkowania. Możesz go odblokować, ponownie wprowadzając swoje dane uwierzytelniające.

Odłączanie od pulpitu zdalnego

Gdy będziesz gotowy rozłączyć się z komputerem w biurze, możesz zakończyć sesję na jeden z następujących sposobów:

  • Aby pozostawić otwarte pliki i programy na komputerze biurowym, kliknij przycisk „X” po prawej stronie paska narzędzi pulpitu zdalnego. Spowoduje to zakończenie sesji zdalnej, ale pliki i programy pozostaną otwarte i będą działać na komputerze w biurze.
  • Aby zamknąć pliki i programy na biurowym komputerze podczas rozłączania, użyj menu Start komputera zdalnego (nie menu Start komputera domowego), aby się wylogować, tak jak w pracy.

Was this helpful?

0 / 0

Dodaj komentarz 0